2012年10月25日 星期四

I could hardly remember

"Mom, I didn't remember you could make so many kinds food of  flour."
My elder sister became a teacher of the elementary school,we had a bag of flour( net weight  20kg) every month. In that hard time ,American helped Taiwanese to flour and milk without fat.We mixed flour with milk to make many kinds food and dyed the bags to sew undershirt. I could hardly remember  that I can do these.
Now,why are people so upset ? Because we want more than we need.
我幾乎不記得了
"媽媽,我不記得你會做這麼多樣麵食."
我大姊當小學老師時,我們家每個月會領到一袋二十公斤重的麵粉。在那艱困的年代,美援物資有麵粉和脫脂奶粉。我們把麵粉和脫脂奶粉揉合做成許多種麵食,把麵粉袋染色做內衣褲。我幾乎不記得我會做這些東西了。
現在人們為什麼這麼鬱卒?是因為想要的很多,多於需要的。

沒有留言:

張貼留言