2012年12月17日 星期一

My Christmas Card

My Christmas Card
When I was a little girl, I liked to go to church every Sunday morning. If I remembered a sentence of Bible that the priest had taught, I could get a Christmas card.
In all my childhood, I collected a lot of Christmas cards which were signed some names who to whom by English , I didn't know what meant in them .But I really loved these cards with snowy world. There were many pretty little houses with chimneys on sloping roofs, Santa Claus wearing red coat to drive his deers cart flew over the night sky .Sparkle stars and splendid Christmas trees brought me to a wonder- land.
When I was a teacher, I always appreciated plenty of Christmas cards flying into from everywhere of my students and my friends. I loved the greeting " Merry Christmas and Happy New Year" to each other.Every year ,to choose ,to send and to receive the Christmas cards were the happiest things. I decorated them on the wall of my living room and enjoyed them.
I didn't know what happened that the letters and greeting cards got less and the postman sent ad mails and bills instead of letters. Recently I seldom received any Christmas Card.
Today, I surprised that my family young generations are all active on Facebook.
我的聖誕卡
當我是一個小女孩時,每個星期日早晨我很喜歡去教堂。假如我能背出上禮拜牧師教導的聖經經句,我就能得到一張聖誕卡。
在我童年歲月中,我收集了許多聖誕卡,卡片內有英文簽了名寫了字,我不知道裡面說什麼。但是我真的喜歡這些雪世界的卡片,裡面有許多漂亮的小屋,斜斜的屋頂上立著煙囪,聖誕老人穿著紅外套,駕駛著馴鹿車飛越黑夜的星空。閃爍的星星,燦爛的聖誕樹,帶領我到奇妙的夢幻世界。
當我是一個老師時,我總是欣賞許多我的學生和朋友從各地飛來的聖誕卡。我愛彼此間的問候,"聖誕快樂!新年快樂! " 每一年,選卡片,寄卡片和收到卡片都是最快樂的事。我把聖誕卡裝飾起居室的牆壁上,時時享受欣賞。
我不知道為什麼我收到的信和致意的卡片越來越少,郵差送來的是廣告信函和帳單不再是信,最近我幾乎不曾收到聖誕卡。今天我驚訝的發現,我家族中的年輕世代都活躍在臉書上。









2 則留言: